Development of Machine Tool Digital Twin and Intelligence Technology
Poskytovatel : Korea Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT)
Manažer : Mareš Martin
Řešitel : Sulitka Matěj
Příjemce : Korea Institute of Machinery and Materials (KIMM)
Anotace : Cílem projektu je vývoj zdokonalených strategií modelování a vývoje kompenzačních modelů tepelných chyb obráběních strojů, které umožní rychlejší tvorbu a odladění modelů pro konkrétní stroje a zajistí vyšší spolehlivost modelů v kontextu jejich přenositelnosti mezi různými stroji, proměnných vlastností strojů v čase, změn teploty okolí, nebo vlivu různých provozních podmínek. Zkoumány budou metody pokročilého matematického modelování a jejich verifikace, postupy experimentálního výzkumu, a metody strojového učení a umělé inteligence. Modely budou vyvinuty jako hybridní s využitím matematických metod, experimentální identifikace a postupů strojového učení a umělé inteligence.
Cíle projektu na straně RCMT jsou:
• (1) Vývoj teplotně-mechanického modelu MKP vřetena
• (2) Vývoj teplotně-mechanického modelu MKP obráběcího stroje včetně vřetene pro predikci teplotních chyb
• (3) Vývoj konceptu hybridní struktury kompenzačních modelů s využitím modelů MKP, experimentální identifikace, strojového učení a umělé inteligence
• (4) Implementace hybridního modelu do CNC řízení obráběcího stroje a ověření funkčnosti za reálných provozních podmínek
Modelování a experimentální analýza produkce tepla kuličkového ložiska s kosoúhlým stykem a mazáním olej-vzduch
Poskytovatel : Aoba Foundation For The Promotion Of Engineering
Manažer : Sulitka Matěj
Řešitel : Sulitka Matěj
Výzva : N/A
Příjemce : Korea Institute of Machinery and Materials (KIMM)
Anotace : Main aim of the project is identification and development of angular contact ball bearing heat generation model with oil-air lubrication. Experimental part of the project will provide the knowledge on bearing thermal loses, based on which a bearing heat generation model will be developed and verified. Experimental research using two different kinds of bearings is foreseen. RCMT will use an existing test rig, which will be modified for oil-air lubrication. Appropriate input/output parameters of the bearing heat generation model will be defined together with KIMM.